درمان هاي خانگي هموروئيد

هموروئيد در واقع التهاب عروق و مخصوصا سياهرگ هاي ناحيه مقعد يا ركتوم است كه خيلي وقت ها به آن توده گفته مي شود. اين وضعيت ممكن است ناشي از فشار آوردن به منظور حركت مدفوع و افزايش فشار به وريد ها در شرايطي مانند بارداري، يبوست و بسياري موارد ديگر باشد. هموروئيد ممكن است داخل مقعد (راست روده) باشد كه به آن هموروئيد داخلي مي گويند و يا مي تواند از زير پوستي به بيرون مقعد بيايد كه به آن هموروئيد خارجي مي گويند.


امروزه هموروئيد به عنوان يك بيماري مزمن و شايع در نظر گرفته مي شود. تا سن 50 سالگي، حدود 50 درصد بالغين براي دوره اي از زندگي خود با عوارض هموروئيد نظير خارش، احساس ناراحتي و خونريزي مكرر سر و كار دارند. خوشبختانه امروزه با پيشرفت علم پزشكي، راه حل هاي درماني گسترده اي براي هموروئيد وجود دارد. خبر خوب تر آنكه بيشتر افراد قادر خواهند بود، با به كار گيري روش هاي درماني خانگي و نيز ايجاد تغييراتي در سبك زندگي از بسياري عوارض آن رهايي يابند. درمان هاي خانگي هموروئيد

درمان خانگي هموروئيد 1- حمام آب گرم: استحمام در وان آب گرم يكي از راهكارهاي موثر در تسريعدرمان هموروئيد است. براي اين منظور لازم است وان حمام را با آب گرم (نه داغ) پر كنيد، و در اين آب مدت 20 دقيقه بنشينيد. اين كار را دو تا سه بار در روز انجام دهيد تا زماني كه بيماري هموروئيد درمان شود. هشدار: هيچ ماده اي را با اين آب مخلوط نكنيد. اين مواد مي توانند هموروئيد را بدتر كنند. 2- روغن چريش (neem oil): روغن چريش يك روغن سرشار از تركيبات طبيعي مفيد است كه شما مي توانيد در خانه براي درمان همورئيد از آن استفاده كنيد. در ابتدا مقعد را با آن تميز كنيد. براي هر مرتبه انجام اين كار، دو قطره از اين روغن كافي خواهد بود. اين روغن قادر به كاهش التهاب عروق درگير در هموروئيد خواهد بود. به عنوان يك راهكار كمكي، اين روغن همچنين در كاهش درد و ناراحتي هموروئيد موثر خواهد بود. روزي يك مرتبه از اين روغن استفاده كنيد، تا زماني كه هموروئيد به طور كامل درمان شود. 3- نارون كوهي (Witch Hazel): نارون كوهي محصولي مقرون به صرفه و با قيمت مناسب است كه در هر داروخانه اي پيدا مي شود. اين محصول دارويي قابض و جمع كننده است. اين دارو اثر قابل توجهي در كاهش ورم و التهاب هموروئيد دارد. اين محصول معمولا به شكل پدهاي مرطوب در داروخانه ها وجود دارد كه بيمار آنها را براي دو تا سه دقيقه روي مقعد قرار مي دهد. لازم است اين كار بعد از هر مرتبه استحمام انجام شود و تا درمان كامل هموروئيد، ادامه يابد. غير از پد مرطوب، شكل قطره و نيز پنبه مرطوب اين دارو نيز وجود دارد.

مطالب بيشتر:

هموروئيد يا بواسير